SUMMA SIDVISNINGAR

onsdag 27 februari 2013

Kuben skiss och värdering







Kuben skiss - Amerikas upptäckt




(Om det inte syns så tydligt så är talen som står 84, 119, 300 och 300)

Jag fick ändra min skiss en gång på grund av att den skissen hade lite för mycket kugghjul som det skulle kunnat bli problem att fästa in alla kugghjulen. När jag arbetade med kuben så arbetade jag så effektivt som jag kunde. Vi hade 2 skoldagar på oss att göra färdigt kuben. Jag fick ändra lite senare i arbetet för att jag missförstod själva rörelsen och modellen i början av tiden. Jag trodde att man skulle göra ett håll rakt igenom och använda 2 längre pinnar istället för att ha 4 olika håll och 4 kortare pinnar. Då missförstod jag också hur hjulen fungerade, jag förstod inte att man skulle ha speciella hjul och gjorde egna istället. Jag kan faktiskt inte förklara varför man inte kan använda egna hjul som man har gjort, men jag förstår ändån hur den rör sig. 

Den rör sig för att det är en spak som man snurrar på och då så får den ett hjul som sitter på pinnen som man snurrar på att rulla. Det gör så att plattformen som är ovanpå som den nuddar att åka. När den rör sig så börjar därför också de andra hjulen snurra. De snurrar för att de rör plattformen som åker runt i cirklar. Så fungerar rörelsen i kuben jag gjorde.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar